
Een Spaans onderzoek beweert dat mannen die dagelijks zuipen, pardon, alcoholische dranken consumeren, 35 tot 50% minder risico op een hartaanval lopen. Een en ander zou te danken zijn aan het feit dat alcohol mogelijk bevorderlijk is voor de HDL, bijgenaamd “goede cholesterol”.
Uiteraard plaatsen medische experts flink wat vraagtekens bij de bevindingen van dit onderzoek. En terecht, want de blos op de wangetjes van het doorsnee drankorgel is zelden een teken van een blakende gezondheid. Zelf vragen wij ons bij dit soort onderzoeken altijd af wie ze heeft gefinancierd. Een Spaanse Rioja-producent misschien?
Ere wie ere toekomt: De bovenstaande tekeningen zijn niet van ons maar van Martin Vidberg, die zijn lezers opriep om er teksten bij te verzinnen. Wat wij dus ook met enige regelmaat doen.
Tags: vidberg